Συνεργαζόμενοι Φορείς
Το Γεωδυναμικό Ινστιτούτο του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών είναι ο κύριος ερευνητικός και επιχειρησιακός φορέας της Πολιτείας για το φυσικό φαινόμενο του σεισμού. Παρακολουθεί τη σεισμικότητα στον ελληνικό χώρο σε 24ωρη λειτουργία, επεξεργάζεται τα δεδομένα και παρέχει πληροφόρηση στην Πολιτεία και στο κοινό σε σχεδόν πραγματικό χρόνο. Η εμπειρία του ερευνητικού, επιστημονικού και τεχνικού προσωπικού βασίζεται στη συνεχή για περισσότερο από 150 χρόνια λειτουργία του ΕΑΑ και περαιτέρω του Γεωδυναμικού Ινστιτούτου, ως του αρχαιότερου δημόσιου ερευνητικού ιδρύματος της χώρας. Η εκλαΐκευση των επιστημονικών εννοιών για ένα καταστροφικό και όχι τόσο συχνό φαινόμενο, έτσι ώστε ο πληθυσμός να ανταποκριθεί σωστά, ακολουθώντας τα μέτρα προστασίας βασιζόμενος στη γνώση που προέρχεται από την κριτική σκέψη, είναι ένας από τους στόχους του Γεωδυναμικού Ινστιτούτου με δράσεις που οργανώνονται είτε στους χώρους του ΕΑΑ είτε στους χώρους των σχολικών μονάδων και απευθύνονται στους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς και σε άλλες ομάδες πληθυσμού. Ο στόχος αυτός, της διάχυσης δηλαδή της επιστήμης με κατανοητό τρόπο δεν μπορεί παρά να ενσωματώνει τις σύγχρονες εξελίξεις των παιδαγωγικών μεθόδων και της ψηφιακής τεχνολογίας. Άλλωστε τα σύγχρονα σεισμολογικά όργανα που χρησιμοποιεί το Γ.Ι. για την καταγραφή και ανάλυση της σεισμικότητας, αποτελούν ένα από τα εποπτικά μέσα που χρησιμοποιούνται, λόγω της φορητότητάς τους, της διαδικτυακής σύνδεσης και της σε πραγματικό χρόνο μετάδοσης των δεδομένων. Το Γ.Ι. συνεργάζεται με πολλά σχολεία όλων των βαθμίδων μέσα από πρωτόκολλα συνεργασίας. Το Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών είναι ο φορέας υποδοχής και η επιστημονική ομάδα στο πλαίσιο του έργου θα συνεργαστεί με τα άλλα μέλη των συνεργαζόμενων φορέων για την παραγωγή προϊόντων εκλαΐκευσης της επιστήμης της Σεισμολογίας, αναβάθμιση και παραγωγή νέων εποπτικών μέσων κατανόησης του φαινομένου και βελτίωση των μεθόδων εισδοχής στα σχολεία.
Το Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου ιδρύθηκε το 2003 (Π.Δ. 118/2003) και λειτουργεί από το ακαδημαϊκό έτος 2003-2004. Εντάσσεται στη Σχολή Καλών Τεχνών με έδρα την πόλη του Ναυπλίου. Το Τμήμα Θεατρικών Σπουδών έχει ως αποστολή:
α) Να καλλιεργεί και να προάγει τη γνώση της τέχνης και της επιστήμης της θεατρολογίας, να συνδυάζει δηλαδή την πρακτική του θεάτρου με τη θεωρητική σκέψη, τη φιλολογική ανάλυση και την επιστημονική μεθοδολογία. β) Να παρέχει στους φοιτητές και στις φοιτήτριες τα απαραίτητα εφόδια που εξασφαλίζουν την άρτια κατάρτισή τους για επιστημονική και επαγγελματική σταδιοδρομία. γ) Να οργανώνει μεταπτυχιακές σπουδές που οδηγούν στην κατάρτιση επιστημόνων με εξειδικευμένες γνώσεις σε επιμέρους γνωστικά αντικείμενα του Τμήματος. δ) Να συμβάλλει στη μελέτη του θεάτρου σε διεθνές επίπεδο.
Ειδικότερα η συνεργασία του Γεωδυναμικού Ινστιτούτου με το Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου στοχεύει στην υλοποίηση του ερευνητικού έργου με την εμπλοκή μελών του διδακτικού προσωπικού, προπτυχιακών και μεταπτυχιακών φοιτητών. Η χρήση πόρων του ΤΘΣ (Τεχνικός εξοπλισμός, αίθουσες διδασκαλίας, συλλογές βιβλιοθήκης) θα συμβάλλει στην οργάνωση θεατρο-παιδαγωγικών εργαστηρίων με μαθητές της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης όπως και με εκπαιδευτικούς με στόχο την ευαισθητοποίησή τους στο φαινόμενο του σεισμού. Η ερευνητική διαδικασία θα υποστηριχθεί από την πρακτική άσκηση προπτυχιακών και μεταπτυχιακών φοιτητών και την εκπόνηση διπλωματικών εργασιών και μεταπτυχιακών διατριβών. Επιστέγασμα της πορείας υλοποίησης του ερευνητικού έργου θα είναι: α) Η δημιουργία μιας θεατρικής παράστασης από φοιτητές του ΤΘΣ με καλλιτεχνικό χαρακτήρα σε σενάριο εστιασμένο στη διάχυση γνώσεων της Εκπαιδευτικής Σεισμολογίας β) Η διοργάνωση ενός συνεδρίου για τη διάχυση των αποτελεσμάτων της έρευνας και την έκδοση πρακτικών και γ) Η έκδοση ενός βιβλίου που ν’ αποτυπώνει τη συνολική εμπειρία από όλες τις δράσεις των συνεργαζόμενων φορέων που υλοποιήθηκαν στα πλαίσια υλοποίησης του ερευνητικού έργου
Το Τμήμα Ηλεκτρολόγων και Ηλεκτρονικών Μηχανικών της Σχολής Μηχανικών του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής είναι το μεγαλύτερο και πληρέστερα στελεχωμένο Τμήμα του Πανεπιστημίου και ένα από τα πληρέστερα στελεχωμένα Τμήματα Μηχανικών της χώρας. Προσφέρει σπουδές σε ένα ευρύ γνωστικό αντικείμενο, στο οποίο η έρευνα και η καινοτομία παράγουν διαρκώς νέα και εντυπωσιακά αποτελέσματα που επηρεάζουν άμεσα τόσο την παραγωγή και την οικονομία όσο και την καθημερινή ζωή. Αποστολή του Τμήματος Ηλεκτρολόγων και Ηλεκτρονικών Μηχανικών είναι α) η παροχή υψηλού επιπέδου εκπαίδευσης μηχανικών στο γνωστικό αντικείμενο του Ηλεκτρολόγου και Ηλεκτρονικού Μηχανικού, μέσω προπτυχιακών, μεταπτυχιακών και διδακτορικών σπουδών, β) η παραγωγή νέας γνώσης και η συμβολή στην εξέλιξη της επιστήμης και της τεχνολογίας, μέσω της εκπόνησης πρωτότυπης έρευνας, τόσο αυτοδύναμα όσο και στο πλαίσιο εθνικών και διεθνών/ευρωπαϊκών ερευνητικών συνεργασιών, γ) η συμβολή στην περιφερειακή και εθνική ανάπτυξη της παραγωγής, της οικονομίας και της κοινωνίας, μέσω εξωστρεφών δράσεων και συνεργασιών με δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς.
Η επιστημονική ομάδα στο πλαίσιο του προγράμματος συμμετέχει εισάγοντας συνιστώσες ψηφιακής τεχνολογίας και ΕΠ στις εκπαιδευτικές παρεμβάσεις. Θα συνεργαστεί με το ΓΙ για τον καθορισμό και τη σχεδίαση του εκπαιδευτικού υλικού, με το ΤΘΣ για την επιλογή και το συνδυασμό φυσικών και ψηφιακών συνιστωσών από τα θεατρικά δρώμενα, για την παραγωγή υβριδικού δρώμενου και την πολλαπλασιαστική δράση της ψηφιακής τεχνολογίας, με τις δύο άλλες ομάδες για τη συλλογή δεδομένων και την αξιολόγηση των παρεμβάσεων και για τις δράσεις διάχυσης, προσφέροντας ψηφιακή υποστήριξη μέσω των ΤΠΕ. Η ομάδα θα βασιστεί στον εξοπλισμό του Εργαστηρίου Τεχνολογιών Ηλεκτρονικής και Υπολογιστών και πόρους των Web & E-learning servers. Τέλος θα επιδιώξει την εμπλοκή προ- και μετα-πτυχιακών φοιτητών (πρακτική άσκηση, (μετα-)πτυχιακές εργασίες).
Η ομάδα του έργου
Ο ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΛΟΓΕΡΑΣ είναι Δρ. Σεισμολόγος και Διευθυντής Ερευνών στο Γεωδυναμικό Ινστιτούτο του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών όπου εργάζεται από το 1984. Έλαβε το πτυχίο του Γεωλόγου από το Πανεπιστήμιο Αθηνών το 1981 και διδακτορικό τίτλο στη Σεισμολογία από το ίδιο Πανεπιστήμιο το 1993. Το 2006 έλαβε μεταπτυχιακό τίτλο ειδίκευσης στη Γεωπληροφορική από το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Έχει παρακολουθήσει πολλά σεμινάρια με ποικίλη θεματολογία στα πλαίσια κύκλων σπουδών συνεχιζόμενης εκπαίδευσης (υπολογιστικά συστήματα λήψης αποφάσεων, εκπαιδευτική ψυχολογία, τεχνικές web2.0 στην εκπαίδευση κά). Στο Γεωδυναμικό Ινστιτούτο εργάζεται στον τομέα της Σεισμολογίας και Τεχνικής Σεισμολογίας και είναι υπεύθυνος για περισσότερα από 30 χρόνια του δικτύου επιταχυνσιογράφων που αναπτύσσεται σε εθνική κλίμακα και αριθμεί σήμερα περισσότερα από 150 όργανα. Επίσης είναι υπεύθυνος του δικτύου συλλογής και επεξεργασίας μακροσεισμικών παρατηρήσεων. Συμμετέχει σε πολλά ερευνητικά έργα είτε ως επιστημονικός υπεύθυνος είτε ως κύριος ερευνητής και έχει δημοσιεύσει εργασίες σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά και σε πρακτικά συνεδρίων με κριτές. Κατά την τελευταία 10ετία έχει οργανώσει και υποστηρίζει εκπαιδευτικές δράσεις σε συνεργασία με σχολεία όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης, από παιδικούς σταθμούς μέχρι πανεπιστημιακά τμήματα: διαθεματικά projects με ομάδες μαθητών, κατασκευή εποπτικών μακετών για τη συμπεριφορά των κτηρίων έναντι σεισμού, παρουσιάσεις σε σχολεία, σεισμολογία και θεατρική αγωγή, ιστορική σεισμολογία, υποστήριξη εκπαιδευτικών εκδρομών γεωλογικού / σεισμολογικού ενδιαφέροντος κλπ.
Ο ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΜΕΛΗΣ είναι Δρ. Σεισμολόγος και Διευθυντής Ερευνών στο Γεωδυναμικό Ινστιτούτο του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών, όπου εργάζεται από το 1999. Έχει πτυχίο στη Γεωλογία (Πανεπιστήμιο Πατρών, 1984), μεταπτυχιακό δίπλωμα (MSc by Research) και διδακτορικό (PhD) στη Σεισμολογία (University of Wales, College of Cardiff, Wales, U.K., 1987 και 1993, αντίστοιχα). Στον ΟΑΣΠ την διετή περίοδο 1997-99 εργάσθηκε ως μόνιμος ΠΕ-Σεισμολόγος και έλαβε μέρος στην ομάδα δημιουργίας υλικού για την Εκπαιδευτική Σεισμολογία στο σχολείο. Στο Γεωδυναμικό Ινστιτούτο εργάζεται στον τομέα της Σεισμολογίας και τα τελευταία πέντε έτη στην Τεχνική Σεισμολογία. Η ειδικότητά του είναι εφαρμοσμένη τεχνολογία στην Σεισμολογία και έχει διατελέσει για 15 έτη υπεύθυνος του εθνικού δικτύου σεισμογράφων στο Γεωδυναμικό, στο οποίο ηγήθηκε της αναβάθμισής του σε ψηφιακό, με επιχειρησιακή δυνατότητα παροχής υπηρεσιών προς την Πολιτεία και το ευρύ κοινό. Συνεχίζει μέχρι και σήμερα την δημιουργία νέων επιχειρησιακών υπηρεσιών. Συμμετέχει σε πολλά ερευνητικά έργα είτε ως επιστημονικός υπεύθυνος είτε ως κύριος ερευνητής και έχει δημοσιεύσει εργασίες σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά και σε πρακτικά συνεδρίων με κριτές. Κατά την τελευταία 5ετία έχει οργανώσει και υποστηρίζει εκπαιδευτικά δίκτυα καταγραφής σεισμών σε σχολεία, με επίκεντρο την Αχαΐα (Πάτρα, Αίγιο, Καλάβρυτα), όπου στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού ερευνητικού προγράμματος TURNkey (ξεκίνησε τον 06/2019), αναπτύσσεται ένα δοκιμαστικό επιχειρησιακό σύστημα ειδοποίησης (Earthquake Early Warning – EEW) για σχολεία.
Η ΜΑΡΙΑ ΖΙΑΖΙΑ είναι Σεισμολόγος στο Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών, όπου εργάζεται από το 1999 ως Ειδικός Τεχνικός Επιστήμονας. Έλαβε το πτυχίο Γεωλογίας από το Πανεπιστήμιο Αθηνών το 1992. Εργάστηκε αρχικά (1992-1999) στο Τομέα Γεωφυσικής και Γεωθερμίας του πανεπιστημίου Αθηνών ως επιστημονικός συνεργάτης, συμμετέχοντας σε εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα. Έχει μεγάλη εμπειρία στην επεξεργασία σεισμολογικών δεδομένων και στον προσδιορισμό των εστιακών παραμέτρων, συμμετέχοντας στην καθημερινή επιχειρησιακή λειτουργία του Γεωδυναμικού Ινστιτούτου. Επίσης έχει εμπειρία στην αξιολόγηση των μακροσεισμικών παρατηρήσεων και στην εκλαΐκευση σεισμολογικών εννοιών. Συμμετέχει σε ερευνητικά προγράμματα και είναι συν-συγγραφέας σε άρθρα που έχουν δημοσιευθεί σε επιστημονικά περιοδικά ή έχουν ανακοινωθεί σε συνέδρια.
Ο ΑΣΤΕΡΙΟΣ ΤΣΙΑΡΑΣ είναι Αναπληρωτής Καθηγητής στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου. Έχει σπουδάσει Παιδαγωγικές και Κοινωνικές Επιστήμες στην Ελλάδα και εκπόνησε τη διδακτορική του διατριβή στο Πάντειο Πανεπιστήμιο Αθηνών. Συμμετείχε ως εισηγητής σε βιωματικά θεατρικά σεμινάρια επιμόρφωσης φοιτητών και εκπαιδευτικών. Ήταν σχολικός σύμβουλος στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και εργάστηκε ως εκπαιδευτικός ειδικότητας στη διδασκαλία της Θεατρικής Αγωγής στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Ήταν επιστημονικός συνεργάτης στο τμήμα Θεατρικών Σπουδών, του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Έχει σημαντικό ερευνητικό έργο στην παιδαγωγική του θεάτρου, σε θέματα που αφορούν στη συμβολή του θεατρικού παιχνιδιού στην ψυχοκοινωνική ανάπτυξη του παιδιού, στην ενίσχυση της παιδικής αυτοαντίληψης και στη διαχείριση των συγκρούσεων στη σχολική τάξη. Τέλος, έχει δημοσιεύσει οχτώ βιβλία και αρκετά άρθρα σε σχέση με το θεατρικό παιχνίδι και το Εκπαιδευτικό Δράμα. Συμμετοχή στο πρόγραμμα μέχρι Φεβρουάριο 2022.
Η ΑΝΝΑ ΤΣΙΧΛΗ είναι κάτοχος πτυχίου του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και μεταπτυχιακού τίτλου στις Παραστασιακές Σπουδές του The Royal Central School of Speech and Drama (Υποτροφία Στάη). Εκπόνησε διδακτορική διατριβή στο Πάντειο Πανεπιστήμιο (Υποτροφία Έρευνας Ηράκλειτος). Το ακαδημαϊκό έτος 2017-18 παρακολούθησε το πρόγραμμα CAS in Dance and Performing Arts με αντικείμενο τον Χορό και τις Παραστασιακές Τέχνες στο Ινστιτούτο Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου της Βέρνης, το οποίο ολοκλήρωσε με διάκριση.
Έχει σκηνοθετήσει θεατρικές παραστάσεις, performances, video art και happenings, ενώ έχει εργαστεί και ως σύμβουλος δραματουργίας σε παραστάσεις χορού και σωματικού θεάτρου. Έργα της έχουν παρουσιαστεί στην Ελλάδα και το εξωτερικό (Αγγλία, Ελβετία, Ινδία, Ταϋλάνδη). Έχει συμμετάσχει σε φεστιβάλ, συνέδρια και ευρωπαϊκά ερευνητικά και εργαστηριακά προγράμματα, σε επιτροπές αξιολόγησης στην Ελλάδα και το εξωτερικό και διαθέτει δημοσιεύσεις σε επιστημονικά περιοδικά, συλλογικούς τόμους, πρακτικά συνεδρίων. Είναι μέλος του PSi (Performance Studies International), του Performance Philosophy, του Ελληνικού Κέντρου του Διεθνούς Ινστιτούτου Θεάτρου και υπήρξε ιδρυτικό μέλος του Πανελλήνιου Επιστημονικού Συλλόγου Θεατρολόγων και άλλων θεατρικών συλλόγων με στόχο την ανάδειξη του θεάτρου στην Ελλάδα και στην Ελβετία.
Διδάσκει από το 2005 ως μέλος ΕΕΠ στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου με γνωστικό αντικείμενο «Σκηνοθεσία και Θεατρική Πρακτική» και από το 2014 στο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών Δραματική Τέχνη και Παραστατικές Τέχνες στην Εκπαίδευση και στη Δια Βίου Μάθηση στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου. Δίδαξε στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα παραστασιακών σπουδών του The Royal Central School of Speech and Drama και στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα Θεατρικών Σπουδών της Σχολής Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Σπουδών του Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου, σε δραματικές σχολές στην Αθήνα, σε κέντρα θεραπείας και απεξάρτησης, σε σχολεία και σε θεατρικά εργαστήρια στην Ελλάδα, στην Κύπρο, στην Δανία, στην Ελβετία και στην Αγγλία.
Η ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΖΩΝΙΟΥ διδάσκει Υποκριτική και Κοινωνικό Θέατρο σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο ως μέλος του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών της Σχολής Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, από το 2005. Το ακ. έτος 2018/2019 δίδαξε ως επισκέπτρια καθηγήτρια στα Πανεπιστήμια της Πίζας και της Ρώμης. Yπήρξε μέλος της Επιτροπής Σπουδών του Λυκείου Επιδαύρου, διεθνές θερινό σχολείο αρχαίου δράματος του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου και του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου. Το ερευνητικό της ενδιαφέρον περιλαμβάνει τις σύγχρονες προσεγγίσεις στη σκηνοθεσία, υποκριτική και δραματουργία, την εκπαίδευση ηθοποιών, τις παραστατικές τέχνες στην εκπαίδευση, το εφαρμοσμένο / κοινωνικό θέατρο και το Θέατρο του Καταπιεσμένου.
Από το 1999 έχει συνδυάσει την έρευνά της και τη θεατρική πρακτική τόσο σε επαγγελματικά πεδία όσο και σε πεδία εφαρμοσμένου θεάτρου. Έχει εργαστεί ως βοηθός σκηνοθέτη, σκηνοθέτρια, καθηγήτρια υποκριτικής και δραματουργός σε θεατρικούς οργανισμούς της Ιταλίας (μεταξύ άλλων το Laboratorio Nove, το Intercity Festival, το Teatro della Limonaia, το Teatro Verdi di Pisa, το Prima Del Teatro – Ευρωπαϊκή Σχολή για την Τέχνης του Ηθοποιού, Blanka Teatro) και στην Ελλάδα (Νέα Σκήνη). Ως καθηγήτρια, έχει επίσης επιμεληθεί παραστάσεις φοιτητών και έχει κάνει θεατρικά εργαστήρια σε πανεπιστημιακά ιδρύματα, θέατρα, σχολεία, ΜΚΟ και ομάδες πολιτών και ακτιβιστών σε πολλές χώρες του εξωτερικού. Είναι ενεργό μέλος του κινήματος του Θεάτρου του Καταπιεσμένου. Από το 2014 είναι μέλος του ΔΣ του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση.
Η Χριστίνα Ζωνίου έχει προπτυχιακές και μεταπτυχιακές σπουδές θεάτρου, με εξειδίκευση στη σύγχρονη θεατρική πρακτική (σκηνοθεσία, υποκριτική, δραματουργία και θεατροπαιδαγωγική), στο Πανεπιστήμιο Αθηνών (1997), στο Πανεπιστήμιο της Γλασκόβης (1998) , και τη σχολή υποκριτικής Laboratie Nove στη Φλωρεντία (2002) ενώ έχει παρακολουθήσει και πολυάριθμα διεθνή σεμινάρια κατάρτισης. Κατέχει Διδακτορικό Δίπλωμα από το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας (2016) για την ανάπτυξη της διαπολιτισμικής επάρκειας μέσω του Θεάτρου του Καταπιεσμένου.
Ο Δρ Ηλίας Φρέντζος, 48 ετών, έλαβε το Δίπλωμα του Πολιτικού Μηχανικού (1997) και το MSc (2002) στη Γεωπληροφορική, αμφότερα από το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, Ελλάδα. Είναι επίσης κάτοχος διδακτορικού διπλώματος από το Τμήμα Πληροφορικής του Πανεπιστημίου Πειραιώς (UniPi), όπου έχει πραγματοποιήσει και τη μεταδιδακτορική του έρευνα ως υπότροφος του Ιδρύματος Υποτροφιών του Ελληνικού Κράτους. Έχει συμμετάσχει σε πολλά εθνικά και ευρωπαϊκά ερευνητικά προγράμματα. Έχει δημοσιεύσει περισσότερες από 30 εργασίες με περισσότερες από 700 αναφορές, σε επιστημονικά περιοδικά όπως KAIS, Geoinformatica και IEEE Transactions on Knowledge and Data Engineering (TKDE) και σε συνέδρια όπως το ACM SIGMOD και το IEEE ICDE. Έχει βραβευτεί από την IEEE με το βραβείο καλύτερου χαρτιού εφαρμογής στο ICDM 2009 για την εργασία «Clustering Trajectories of Moving Objects in an Uncertain World». Έχει διατελέσει κριτής για ACM TODS, IEEE TKDE, VLDBJ και άλλα επιστημονικά περιοδικά. Έχει αναπτύξει πολλές εμπορικές εφαρμογές και έχει συμμετάσχει ως τεχνικός διευθυντής σε πλήθος έργων GIS. Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα περιλαμβάνουν χωρικές και χωροχρονικές βάσεις δεδομένων, υπηρεσίες που βασίζονται σε τοποθεσία και συστήματα γεωγραφικών πληροφοριών.
Η ΜΑΡΙΑ ΡΑΓΚΟΥΣΗ έλαβε το δίπλωμα του Ηλεκτρολόγου Μηχανικού από το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (1987 – κατεύθυνση Πληροφορικής), μεταπτυχιακό δίπλωμα ειδίκευσης (MSc) στην Ψηφιακή Επεξεργασία Σήματος από το University of Virginia, USA (1990) και διδακτορικό δίπλωμα (PhD) από το Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του ΕΜΠ (1994), στην Ψηφιακή Επεξεργασία Σήματος και Αναγνώριση Προτύπων. Το 1995 εργάστηκε ως επισκέπτρια ερευνήτρια στο Institute of Electronics, Aalborg University, Denmark και το 1996 ως έκτακτη επίκουρος καθηγήτρια (ΠΔ 407/80) στο Εργαστήριο Τηλεπικοινωνιών του Τμήματος Ηλεκτρονικών Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του Πολυτεχνείου Κρήτης. Το 1998 εξελέγη επίκουρος καθηγήτρια στο Τμήμα Ηλεκτρονικής του ΤΕΙ Πειραιά, όπου υπηρετεί έως σήμερα ως καθηγήτρια. Εξελέγη πρόεδρος του Τμήματος κατά το 2006-2010 και Διευθύντρια (Κοσμήτωρ) της Σχολής Τεχνολογικών Εφαρμογών κατά το 2010-2014. Έχει εικοσαετή εμπειρία σε διδασκαλία και έρευνα, με συμμετοχή σε σειρά από ερευνητικά προγράμματα και έργα, εθνικά και ευρωπαϊκά / διεθνή, είτε ως ερευνήτρια είτε ως συντονίστρια. Έχει συγγράψει δύο διδακτικά εγχειρίδια και άνω των 100 δημοσιεύσεων στην περιοχή της Ψηφιακής Επεξεργασίας Σήματος, της Φασματικής Ανάλυσης και της Αναγνώρισης Προτύπων, καθώς και των εφαρμογών τους σε διάφορα πεδία, με έμφαση στην επεξεργασία Φωνής, Ήχου και Βιοϊατρικών Σημάτων. Πέραν των πεδίων αυτών, τα τρέχοντα ερευνητικά της ενδιαφέροντα αφορούν στις τεχνολογίες περιβαλλοντικής επίβλεψης, στον χαρακτηρισμό και μοντελοποίηση νέων υλικών, διατάξεων και συστημάτων μέσω γραμμικών και μη γραμμικών μεθόδων καθώς και στις σύγχρονες εκπαιδευτικές τεχνολογίες. Τέλος η Μαρία Ραγκούση είναι μέλος του ΙΕΕΕ (1988), του ISCA (1993) και του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος (1988)
Ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΕΤΑΦΑΣ γεννήθηκε στον Πειραιά στην Ελλάδα το 1964. Έλαβε το πτυχίο του με διάκριση και το διδακτορικό πτυχίο Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών από το Πανεπιστήμιο Πατρών το 1987 και το 1993, αντίστοιχα.Από το 1995 έως το 2006 εργάστηκε στην INTRACOM SA στη διαχείριση έργων Έρευνας και Ανάπτυξης στον τομέα της Μικροηλεκτρονικής, της σχεδίασης επεξεργαστών συγκεκριμένων εφαρμογών System-On-a-Chip (SoC), του Σχεδιασμού Ενσωματωμένων Συστημάτων, της ανάπτυξης λογισμικού σε πραγματικό χρόνο και του πολυσυστήματα παράδοσης περιεχομένου δικτύων εξυπηρέτησης.Από το 2003 έως το 2011 διετέλεσε Επίκουρος Καθηγητής του Κέντρου Αριστείας Πληροφορικής Αθηνών (ΑΙΤ), επικεφαλής του Εργαστηρίου Ενσωματωμένων Συστημάτων.
Από το 2011 έως το 2018 εργάστηκε ως Λέκτορας / Επίκουρος Καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Εφαρμοσμένων Επιστημών Πειραιώς, στο τμήμα Ηλεκτρονικών Μηχανικών και από το 2018 στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής. Διδάσκει μαθήματα «Προγραμματισμός», «Αντικειμενοστρεφής Προγραμματισμός», «Ψηφιακός Σχεδιασμός» και τα μεταπτυχιακά μαθήματα «Προγραμματισμός Ενσωματωμένων Συστημάτων σε πραγματικό χρόνο» και «Αντικειμενοστρεφής Προγραμματισμός». Διδάσκει επίσης στο πρόγραμμα MSc «Τεχνολογίες πληροφοριών και επικοινωνιών για την εκπαίδευση» τα μεταπτυχιακά μαθήματα «Συστήματα και τεχνολογίες ηλεκτρονικής μάθησης για την εκπαίδευση» και «Εισαγωγή στις σύγχρονες πλατφόρμες προγραμματισμού».
Η εξειδίκευσή του είναι στην ανάπτυξη λογισμικού σε πραγματικό χρόνο, στη σχεδίαση System-On-a-Chip, στις αρχιτεκτονικές DSP, στις μεθοδολογίες ανάπτυξης υλικού / λογισμικού και στα συστήματα παράδοσης περιεχομένου δικτύων πολλαπλών υπηρεσιών. Τα τρέχοντα ερευνητικά του ενδιαφέροντα περιλαμβάνουν ενσωματωμένα συστήματα για ευρυζωνικές υπηρεσίες, δίκτυα αισθητήρων, δίκτυα διανομής περιεχομένου και πλαίσια σχεδίασης για ηλεκτρονικά παιχνίδια. Είναι ο συγγραφέας / συν-συγγραφέας περισσότερων από 30 εφημερίδων σε διεθνή περιοδικά και συνέδρια σε αυτούς τους τομείς. Ο Δημήτρης Μετάφας είναι μέλος της Ελληνικής Ένωσης Προγραμματιστών Παιχνιδιών, έχει συμμετάσχει σε διάφορα έργα ανάπτυξης παιχνιδιών και διδάσκει σύντομα επαγγελματικά μαθήματα στον τομέα του Σχεδιασμού Παιχνιδιών και των Τεχνολογιών Παιγνίων.
Ο ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΜΟΝΑΧΕΛΗΣ είναι κάτοχος πτυχίου Ηλεκτρονικής Μηχανικής από το Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Αθηνών και MSc “Network and Data Communication” από το Πανεπιστήμιο Kingston του Ηνωμένου Βασιλείου σε συνεργασία με το ΑΤΕΙ Πειραιά (2015). Ως ηλεκτρονικός μηχανικός έχει εργαστεί σε συστήματα αυτοματισμού, σε CCTV (Closed Circuit Television), τηλεφωνικών δικτύων, δικτύωση μονάδων αυτοματισμού και σε συστήματα SCADA (Σύστημα Ελέγχου και Απόκτησης Δεδομένων) που χρησιμοποιούν οι αρχιτεκτονικές των PLC. Αργότερα, ως υπάλληλος στο τμήμα πληροφορικής μεγάλου τραπεζικού οργανισμού στην Ελλάδα για μια δεκαετία, εμπλούτισε την εμπειρία του στη δικτύωση υπολογιστών, τη διαχείριση server, help desk υποστήριξη και στις τραπεζικές εφαρμογές, αποκτώντας εμπειρία και στον τομέα των εταιρικών οικονομικών διαχειρίσεων. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου έχει συμμετάσχει σε απαιτητικά έργα, όπως η συγχώνευση τραπεζικών οργανισμών και των αντίστοιχων υποδομών πληροφορικής. Από το 2015 εργάζεται στο Τμήμα Ηλεκτρονικών Μηχανικών του ΑΤΕΙ Πειραιά και από το 2018 στο Τμήμα Ηλεκτρολόγων και Ηλεκτρονικών Μηχανικών του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, όπου εργάζεται ως Εργαστήριακό Διδακτικό Προσωπικό. Το έργο του στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής αφορά (α) στη διδασκαλία εργαστηρίου (προγραμματισμός C / C ++, Σχεδιασμός Ψηφιακών Κυκλωμάτων, Σχεδίαση Διαδικτυακών εφαρμογών), (β) στην έρευνα στους σχετικούς τομείς, και (γ) στην διαχείριση ιστότοπων του τμήματος και των εργαστηρίων. Ως υποψήφιος διδάκτορας, το αντικείμενό του είναι η ανάλυση μεγάλων δεδομένων και η οπτικοποίησή τους, ενώ συμμετέχει σε αντίστοιχο ερευνητικό εργαστήριο.
Ο ΑΓΓΕΛΟΣ ΧΑΡΙΤΟΠΟΥΛΟΣ έχει αποφοιτήσει από το Τμήμα Ηλεκτρονικών Μηχανικών του Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος (ΤΕΙ) του Πειραιά (2002) και είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου MSc στο Data Communications από το Kingston University, Ηνωμένο Βασίλειο (2006). Είναι επί του παρόντος υποψήφιος διδάκτορας στο Τμήμα Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης, στο θέμα των Νέων Ψηφιακών Τεχνολογιών στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση και την ηλεκτρονική μάθηση. Εργάστηκε ως βοηθός διδασκαλίας στο Τμήμα Μηχανικών Ηλεκτρονικής στο ΤΕΙ Πειραιώς, Εργαστήριο Διαχείρισης Έργων – CAD & Κατασκευές κατά την περίοδο 2003-2012. Επιπλέον, κατά τη διάρκεια του 2009 – 2016 εργάζεται ως βοηθός προσαρμογής διδασκαλίας στο MSc «Τεχνολογία Πληροφορικής για την Εκπαίδευση» στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών για τα μαθήματα «Συστήματα ηλεκτρονικής μάθησης και τεχνολογίες τηλε-εκπαίδευσης» και «Εισαγωγή στα δίκτυα υπολογιστών και στην επικοινωνία δεδομένων». Από το 2010 εργάζεται ως Ειδικό Τεχνικό Προσωπικό (ΕΤΕΠ) στο Τμήμα Ηλεκτρονικής Μηχανικής του ΤΕΙ-Πειραιά και είναι υπεύθυνος για την ανάπτυξη, υποστήριξη και συντήρηση της Ιστοσελίδας του Τμήματος (www.electronics.teipir.gr) και του τμήματος e – πλατφόρμα μάθησης (elemoodle.teipir.gr) καθώς και για το υλικό και το λογισμικό του διακομιστή web του τμήματος. Από το 2014 εργάζεται ως Εργαστηριακό Διδακτικό Προσωπικό (EDIP) στο Project Management – CAD & Construction Lab του ίδιου τμήματος – μετονομάστηκε σε Department of Electrical and Electronics Eng. του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής από τις 3/2018. Είναι συγγραφέας περισσότερων από 20 επιστημονικών δημοσιεύσεων στους τομείς της ηλεκτρονικής σχεδίασης και ανάπτυξης λογισμικού, εστιάζοντας στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση, την ηλεκτρονική μάθηση, την εξόρυξη δεδομένων και την εκμάθηση αναλυτικών στοιχείων. Ο Άγγελος Χαριτόπουλος είναι μέλος του IET και του Επαγγελματικού και Επιστημονικού Συλλόγου Ινστιτούτων Τεχνολογικής Εκπαίδευσης της Ελλάδας.
Η ΒΑΙΑ ΜΑΡΑΓΚΟΥ είναι κάτοχος πτυχίου Γαλλικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας από το ΕΚΠΑ (2007) και μεταπτυχιακού διπλώματος σπουδών στις «Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας για την Εκπαίδευση» επίσης από το ΕΚΠΑ (2017). Από το 2003, εργάζεται ως καθηγήτρια γαλλικών σε ιδιωτικά δημοτικά σχολεία και κέντρα ξένων γλωσσών. Έχει επίσης συνεργαστεί με το Γαλλικό Ινστιτούτο Αθηνών ως εξεταστής πιστοποιητικών και με το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών ως μέντορας. Το 2013 ήταν υπεύθυνη για την ανάλυση απαιτήσεων, τον εκπαιδευτικό σχεδιασμό και την αλληλεπίδραση των χρηστών σε μια ομάδα που ανέπτυξε εκπαιδευτικό λογισμικό για Android OS με την ενσωμάτωση του λογισμικού ανοιχτού κώδικα Moodle και BigBlueButton. Είναι συγγραφέας της επιστημονικής εργασίας “Γαλλικά ως ξένη γλώσσα: Σχεδιασμός, ανάπτυξη και αξιολόγηση ενός καθηλωτικού περιβάλλοντος μάθησης εικονικής πραγματικότητας” στον τομέα της εικονικής πραγματικότητας, με έμφαση στην εκμάθηση και διδασκαλία ξένων γλωσσών, καθώς και στη χρήση των ΤΠΕ για Εκπαίδευση (ICT for education). Το 2017 σχεδίασε και ανέπτυξε την εφαρμογή Εικονικής Πραγματικότητας “VRFLE”, η οποία παρουσιάστηκε στο European Researchers’ Night 2017 στην Αθήνα. Από το 2018 είναι υποψήφια διδάκτορα στο Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Ηλεκτρονικής, Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, Ελλάδα. Τα τρέχοντα ερευνητικά της ενδιαφέροντα βρίσκονται στους τομείς της εικονικής και επαυξημένης πραγματικότητας, της νευροεπιστήμης και της εκπαίδευσης.
Ο ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΚΑΣΤΡΙΤΣΗΣ έλαβε το δίπλωμα του Μηχανικού Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορικής από το Πανεπιστήμιο Πατρών το 2008, πτυχίο από το τμήμα Επιτελεστικών Τεχνών (Performing Arts: Karawitan music) του Πανεπιστημίου ΙSI Solo στην Ινδονησία το 2014, ενώ το 2016 έλαβε το διακρατικό μεταπτυχιακό δίπλωμα “Τέχνη, Εικονική Πραγματικότητα & Πολυχρηστικά Συστήματα Καλλιτεχνικής Έκφρασης” (Art,Virtual Reality&Multiuser Systems of Artistic Expression) από το Πανεπιστήμιο Paris-8 σε συνεργασία με την Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών. To 2019 έλαβε το πτυχίο του στις Οικονομικές Επιστήμες από το τμήμα Οικονομικών Επιστημών & Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου Πατρών.
Έχει συνεργαστεί με διάφορα ερευνητικά κέντρα και πανεπιστήμια (Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών “Διόφαντος” (2009-2011),Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου-Τμήμα Πληροφορικής&Τηλεπικοινωνιών (2017-2018), Ινστιτούτο Επεξεργασίας Γλώσσας, Ερευνητικό Κέντρο”Αθηνά” (2020-2021) και τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων την αλληλεπίδραση ανθρώπου – υπολογιστή, εφαρμογές εικονικής και επαυξημένης πραγματικότητας, την αλγοριθμική σύνθεση και επεξεργασία ήχου, διαδραστικά & ευφυή συστήματα, υπολογιστική δημιουργικότητα, τρισδιάστατες προσομοιώσεις πραγματικού χρόνου κλπ.